Gothic Roleplay


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HEJ! BARIERA JESZCZE TU JEST!

#1
[Obrazek: obY4oAa.jpg]

Serwer Gothic Role Play, mimo wielu ataków-opinii niedzielnych krytyków stoi już grubo ponad miesiąc. To sukces na platformie G2O. Serwer działa i ma się dobrze, jednak wielu graczy straciło chyba dalszy, osobisty sens do gry, wypaliło się? Nie wiecie co robić, nie wiecie gdzie dalej iść i nie widzicie podstawowych celów, które możecie osiągnąć grając? 

Odchodzimy z wielu powodów - bo skrypt nie jest kompletny, bo za mało graczy, bo kolesiarstwo w ekipie projektu(?)

Powiem Wam, jak ja to widzę - być może ktoś wyniesie z tego małą lekcję (chociaż nie spodziewam się za wiele) i wspólnie ze mną podniesie ten wrak, aby płynął dalej, przez sztormowe wody czasu.

Od kiedy zacząłem tutaj grę (serwer miał już ze dwa tygodnie), nie wiedziałem jeszcze co zamierzam - stworzyłem postać ot tak - zawsze tak robię, aby rozejrzeć się jak to wszystko wygląda w praktyce, jacy są gracze, jak idzie rozgrywka, na czym warto sie skupić, co warto grać, by i mieć przyjemność, a także zapełnić przy okazji jakąś lukę w uniwersum. Przez splot wydarzeń IC zdecydowałem się jednak zostać na swojej postaci - Veltnerze.

Z niczego założyłem projekt Kasty Robotniczej - może brzmi to słabo, jednak od takich prymitywnych początków powinniśmy wszyscy zaczynać. Wielu chciałoby na starcie odgrywać najemnika, szkodnika - od razu z pełnym EQ na miarę magnackiego, czy statami jak Bezimienny w piątym rozdziale singla.
Przecież nie o to chodzi, nie? Wiadomo, skoro skrypt jest - powinien być użyteczny w praktyce, jednak mimo wszystko, to co najważniejsze jest w rozgrywce, to NASZA WYOBRAŹNIA i to, w jaki sposób możemy nią manipulować tworząc nowe wątki czy rozwijając grę. 

Wśród naszej społeczności jest niewielu takich, którzy potrafią 'zrobić innym grę', czyli sprawić, aby to głównie innym grało się lepiej. Ja osobiście z tego właśnie czerpie przyjemność - gdy widzę, jak popchnięci moimi działaniami, inni gracze odgrywają wątki i mają z tego prawdziwy fun. Aktualnie jestem ograniczony nie mając dostępu do cmd, jestem przecież zwykłym graczem. Jednak staram się, aby pobudzić ten serwer. Jakże byłoby wspaniale, gdyby więcej osób się takich znalazło - ludzi, którzy popychaliby fabułę, zadania, rozgrywkę - na przód, umożliwiając jednocześnie interakcję jak największej ilości graczy.

Podam tu przykład chyba najpopularniejszego powodu wymierania aktywności na serwerach G2O...

Wchodzę na forum, czy na klienta, widzę, że na serwerze jest 20, 30 osób - oho, warto wejść!

Jednak jeśli tych osób jest mniej - 7? 5? 11? Już nie jest tak kolorowo. Wahamy się, sądzimy, że nie warto..

I tak z dnia na dzień - ludzie odchodzą, dostając CK, czy z innych powodów, bliżej indywidualnych zaniechają dalszej gry.
Jednak co z tymi wszystkimi, którzy pozakładali swoje projekty, biznesy? Nie grają, bo jest za mało ludu, nie?


Co za tym idzie - nie ma klientów, nie ma ludzi do interakcji, ale przecież tak być nie musi, hm?

Wystarczy, że wrócimy, zaczniemy szukać sobie rozgrywki, wchodzić w interakcję z jak największą liczbą postaci w Nowym Obozie i wątki same się znajdą, to Wam mogę obiecać, bo tak to właśnie działa. 

Znudzeni grą? Nie chcecie zaczynać od nowa, bo statów szkoda, ekwipunku szkoda, straconych godzin szkoda? Bez przesady, nowa postać nie oznacza od razu rozpoczęcia gry od początku. Istnieją tickety, w każdej chwili zakładając nową postać, mając pomysł na grę - możecie zgłosić się do administracji. Wyjaśniacie na czym polega sprawa, co zamierzacie grać i co mogłoby to wnieść w rozgrywkę - nie musicie zaczynać całkowicie od nowa. Jestem pewny, że administracja przychyli się do waszej sprawy i wzbogaci Was na rozpoczęcie biznesu, projektu etc. Często takie sprawy załatwić można strickte IC - rozmawiając z odpowiednimi postaciami, takimi jak ludzie z bandy Laresa. Nie musicie też pytać się kogokolwiek o zgodę w sprawie założenia swojej bandy, czy biznesu - wystarczy znaleźć miejsce, zaplanować kolejne działania i grać. Aktualnie brakuje każdego, rzemieślników, kupców, sklepów, cholera wszystkiego. Wystarczy ruszyć głową i wasza gra jest dostosowana pod Was.

[Obrazek: asdasdasd.jpg]

Naprawdę, zachęcam Was do dalszej gry, bo okazja, aby sobie poeRPić na gothicowym uniwersum nie pojawia się za często, dodatkowo, bliskość LS-RP sprawia, że jeśli TEN serwer porządnie stanie na nogi - graczy będzie jedynie przybywać, przybywać... przybywać. Wyobrażacie sobie, jak grałoby się, gdyby na serwerze wieczorami przesiadywało ponad stu graczy i aktywne byłyby co najmniej dwa obozy w kolonii? Rozgrywka murowana, piękna jak nigdy.


Wspominacie Midgard, może zaciśnijcie zęby i zamiast oczekiwać od zmęczonej administracji i twórców czegoś więcej, sami ruszcie głową - zróbcie sobie grę.


Jeśli ktokolwiek naprawdę ma ochotę grać, a nie wie od czego zacząć na nowo, ma wątpliwości, które uniemożliwiają mu powrót...
Piszcie do mnie na komunikatorze Discord - Kierownik#9619  - pomogę Wam odnaleźć się na nowo.


[Obrazek: 4WuhDgz.jpg]

Nie poddawajcie się, jeszcze wiele przygód przed nami!
[Obrazek: 1OYFnz1.png]
Odpowiedz

#2
Bardzo fajny post dla nowych graczy, którzy dopiero wchodzą w tą wspaniałą społeczność.
Odpowiedz

#3
kierownik ma racje w 2 sprawach:
- gracze tutaj nie potrafia w pełni korzystać z dobrodziejstw TICKETÓW
- bliskosc LSRP daje szanse na naprawde stabilny serwer, lska stoi przeszło 10 lat i przegrany tam został naprawde wielki kawał roleplay. Watpie zeby spolecznosci gothic nadazyla sie druga taka szansa.

Takze troche wytrwałosci - jest jak jest, ale to stan przejsciowy. Pokazcie ze warto pracowac nad tym projektem i wbijajcie do gierki. Zakladajcie bandy - teraz nie musicie latać i włazic w dupe Laresowi aby poprowadzić własny projekt, sprawdźcie temat band.
W tej chwili jest mozliwosc zalapac sie na naprawde fajne pozycje - w obozie brakuje wszystkiego. Nie czekajcie na wypasiony skrypt tylko grajcie, korzystajcie ticketów dzięki którym mozna zalatwić naprawdę duzo. Graliscie tyle czasu na klasach, ktore nie daja nawet w polowie tylu mozliwosci co serwer w tym stanie z dostępnymi ticketami, a teraz nie gra praktycznie nikt ;d
Odpowiedz

#4
No ma chłop rację. Jeśli o mnie chodzi, to ja zaraz po sesji zaczynam grać częściej (znacznie).
[Obrazek: VoOtmYh.png]
Odpowiedz

#5
Juz pisalem o tym kiedys, jesli zbieractwo czy crafting nie dzialaja tak jakbyscie tego chcieli, to wystarczy napisac stosowne zgloszenie i na pewno dostaniecie wszystko, czego wam potrzeba w danym momencie do rozgrywki. Potem wystarczy zawolac obecnie znajdujacego sie na serwerze gma, by wyskakiwal z itemaskow lub odegral jakis epizod, to trwa doslownie chwile! Troche smiesznie, ze niektorzy sie poobrazali, bo chcieliby wytworzyc magiczne gacie kreta lub nazrywac kwiatkow, ale blint lecacy na cztery fronty nie ma czasu wdrozyc poprawek do skryptu. Tickety to filary poteznego rp, brudne poludnie wielkie pozdro.
[Obrazek: beczkaklimatu.png]
Odpowiedz

#6
Nie będzie pisał ticketa gracz, który od miesiąca wali głową w mur, zgłasza problem ze zbieractwem (który powinien zostać naprawiony może nie w pierwszej kolejności, ale z całą pewnością dawno temu), czeka pół miesiąca, aby w ogóle zgłoszenie dostrzeżono, i to mimo wielokrotnego przypominania się o tym, zostaje wyśmiany, bo przecież "zbieractwo kosztuje znacznie mniej PNów", dopiero po udokumentowaniu screenami zmusza administrację do milczącego uznania, że nie jest tak, jak im się wydawało, a następnie czeka kolejne pół miesiąca po to, aby stwierdzić, że dalej się w tym kierunku nic nie ruszyło Tongue Pisanie ticketa oznacza proszenie o coś ludzi, którzy już raz Cię olali. Ponadto prosta przyczyna techniczna, napisanie ticketa wymaga znacznie więcej zaangażowania niż niezobowiązujące wejście do gry i chillowanie po pracy/szkole/uczelni, dlatego zawsze więcej osób będzie próbowało osiągnąć coś w grze, aniżeli pisząc wątki na forum podparte screenami i opisem swoich działań.

Jako gracz, który grał, ale przestał, dodam jeszcze, że niewiele odnajduję Gothica w Gothicu RP. Nie ma na serwerze tego, za co pokochaliśmy prawdziwą wersję gry no i brutalna prawda jest taka, że to jest i zawsze będzie najpoważniejszy czynnik powodujący gwałtowne spadki graczy. Tajemnice, magia, cała ta fantastyczna otoczka budująca klimat Gothica nie może zostać zastąpiona przez szkodnickie bandy bez żadnych perspektyw ani żadnego rdzenia fabularnego, to po prostu nie ma prawa wyjść.

A bliskość serwera z innej gry multiplayer mogę tylko wyśmiać. Nie wystarczy wrzucić czyjeś logo na swoim forum a następnie ufnie oczekiwać, że pomoże to w rozwoju serwera. Zanim się z kimś zwiąże, trzeba mieć swój kawałek sznurka.

Trochę mi się skrytykowało, dlatego moje pierwsze do wykonania rady, które mogłyby pomoc:
a) opracowanie, wcielenie w życie trzonu fabularnego serwera tak, aby gracze widzieli przed sobą cel, do którego mogą wspólnie dążyć (albo, w zależności od wyborów postaci, przeszkodzić w dążeniu do tegoż celu) i zmobilizowanie mistrzów gry do realizacji tychże wątków;
b) przywrócenie powagi administracji, aktywne odpowiadanie na pomysły i uwagi zgłaszane przez graczy, nawet jeśli coś nie jest możliwe do zrealizowania od razu, napisanie o tym i wytłumaczenie, dlaczego tak jest, podanie przewidywanego terminu, kiedy ów cel stanie się osiągalny; na chwilę obecną administracja sprawia wrażenie martwej.
Odpowiedz

#7
gdyby tak funkcje GM'ów i Supportów zajmowały odpowiedniejsze osoby, aktywniejsze, bardziej pomocne, a nie takie, których nigdy nie ma, byłoby inaczej
nie piszę o wszystkich, bo z całej ekipy zielono-niebieskich chyba tylko 4 osoby coś sobą wnoszą, trzech zielonych i jeden niebieski
[Obrazek: 1OYFnz1.png]
Odpowiedz

#8
Możesz wszystko dostać ticektem, nie no naprawdę jestem w trakcie tego procederu więc zobaczymy. Co do roślin to nawet nie ma co wypluwać śliny, na tym serwerze nie opłaca się pchać w jakiś spierdolony na głowę crafting bo tracisz tyle pn że możesz mieć już dawno dowaloną postać na zadania. Gdy potem chcesz iść na bardziej angażujące zadanie niż na pół do godziny, to cię wyśmieją i każą zamknąć mordę na discordzie bo nie masz mistrza XD. Ja nawet nie jestem w stanie opuścić samotnie obozu, bo mnie jakiś ścierwojad uwali, a ja mam pchać niby jeszcze 30 pn na 2 poziom,,

Sprawdz npc, przy bramie.. Lazar, i to nie poziom 3 a 2!
[Obrazek: Pogrzeb.png?width=1085&height=611]
Bez przypału, to tylko głupia mało znacząca pomyłka.
Odpowiedz

#9
Ale pierdolicie. Nie wiem skąd Ci przyszło do głowy, że 3 poziom zbieractwa kosztuje 30 PN (dobra juz wiem skad Ci to przyszlo do glowy xd). Tak jak mówiłem - bez blinta mamy troszkę związane ręce, niedługo ma się wygrzebać spod sterty głazów i zacząć czarować update.


1. Cennik punktów nauki za umiejętności:

 1. Umiejętność: MYŚLISTWO:
         1.1. I poziom: 10 punktów nauki.
         1.2. II poziom: 15 punktów nauki.
         1.3. III poziom: 25 punktów nauki.
 
 2. Umiejętność: ZBIERACTWO:
         2.1. I poziom: 5 punktów nauki.
         2.2. II poziom: 10 punktów nauki.
         2.3. III poziom: 15 punktów nauki.

 3. Umiejętność: KOWALSTWO:
         3.1. I poziom: 15 punktów nauki.
         3.2. II poziom: 25 punktów nauki.
         3.3. III poziom: 35 punktów nauki.

 4. Umiejętność: PŁATNERSTWO:
         4.1. I poziom: 25 punktów nauki.
         4.2. II poziom: 40 punktów nauki.

 5. Umiejętność: ALCHEMIA:
         5.1. I poziom: 10 punktów nauki.
         5.2. II poziom: 20 punktów nauki.
         5.3. III poziom: 30 punktów nauki.

 6. Umiejętność: GOTOWANIE:
         6.1. I poziom: 5 punktów nauki.
         6.2. II poziom: 10 punktów nauki.
         6.3. III poziom: 15 punktów nauki.
Odpowiedz

#10
No dobrze, jest oficjalny cennik.

Co jednak z tego jeśli gracz kupi za więcej? Dajecie zwroty czy każdy ma czekać?
Sami będziecie tego pilnować czy nagle każdy gracz ma robić notatki co za ile kupił a za ile być powinno?
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Forum software by © MyBB 1.8.20 Theme © iAndrew 2016