Gothic Roleplay


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Misje i zlecenia, parę słów o funkcjonalności działu

#1
Czym są misje bez wątpienia każdy wie, nie da się jednak ukryć ze na roleplayu przybierają one nie co inną formę niż w typowych grach RPG. Ta różnica najbardziej uwydatnia się chociażby przy samym wykonywaniu danego zlecenia, bo nie jest to typowe dla tego gatunku gier "pójdź i zabij" chociaż bez wątpienia misje o tak prostej konstrukcji również się tutaj znajdą. Każda misja będzie miała z góry określoną przewidywaną nagrodę, jednak to ile i co na koniec dostaniemy będzie indywidualne dla każdego gracza a konkretnie - indywidualne dla każdej przeprowadzonej akcji. Gracze którzy lepiej się przygotują i podejdą do zadania zyskają więcej, niż Ci którzy postawili wszystko na jedną kartę i głupio ryzykowali byleby coś wykonać. Większość zadań będzie jednak znacznie bardziej roleplayowa i dynamiczna, z tego względu też dzielimy te wydarzenia na dwa główne rodzaje o których zaraz opowiemy Wam nieco więcej. 

Pierwsze i najprostsze do wykonania a przy tym z najmniejszą nagrodą zadania nie będą wymagały żadnej interwencji gamemastera w trakcie jego wykonywania. To znaczy ze w temacie wydarzenia będziecie mieli narzucony wątek i cel wydarzenia i sami, bez żadnej pomocy ze strony administracji będziecie musieli rozegrać określone wydarzenia. Wszystkie rozegrane akcje oczywiście powinny byc udokumentowane za pomocą screenów, które następnie będziecie mogli wstawić w temat wydarzenia i odebrać po wszystkim nagrodę. Prostym przykładem takiego wydarzenia może być przeprowadzenie zwiadu w określonym rejonie. Screeny z wykonania takiego zadania powinny zawierać przygotowanie się do zwiadu jak i przeprowadzenie samego zwiadu. 

Drugie a przy tym o wiele bardziej skomplikowane wydarzenia będą wymagały obecności mistrza gry w trakcie jej wykonywania. Jest to spowodowane głównie tym, że takie wydarzenia w przeciwieństwie do tych, które nadzoru nie wymagają, będą znacznie bardziej dynamiczne. W trakcie wykonywania takich zadań będziecie wchodzić w interakcje z innymi graczami lub postaciami prowadzonymi przez administracje, wdawać się w walkę z potężniejszymi przeciwnikami oraz będziecie mieli narrację prowadzoną bez przydzielonego Wam mistrza gry. Chociaż przy wykonywaniu takich wydarzeń nie są konieczne screeny, bo mistrz gry i tak widzi większość na bieżąco tego co się dzieje to są one mile widziane jako urozmaicenie tematu z wydarzeniem. Przykładem takiej misji może być wysłanie przez magów wody grupy zwiadowczej do opuszczonego zamku. Na miejscu bez wątpienia spotkacie wielu przeciwników a przy tym żeby uzyskać niezbędne informacje na temat tego co znaleźliście będzie potrzebna narracja mistrza gry.

Misje z i bez mistrza gry to dwa główne czynniki na które dzielimy tutaj wszelakiej maści zadania. Jest też także kilka innych, małych subkategorii misji, które mogą dzielić je na takie które będą miały jakiś wpływ na przyszłe wydarzenia jak i na te których celem jest jedynie rozwinięcie naszej postaci. Inne wydarzenia mogą odblokowywać inne wydarzenia (tzw. quest chain) , podczas gdy cześć z misji będzie się kończyła na... jednej misji. Niektóre z wydarzeń będą też czasowe, inne dla ograniczonej liczby osób podczas gdy do innych będzie mogła podchodzić nieograniczona liczba graczy. W gruncie rzeczy pula możliwości przy wydarzeniach jest możliwa i mogą one dotyczyć wszystkiego. Nagrody za wydarzenia jak wspomnieliśmy na początku będą różne i cześć z nich zazwyczaj będzie wypisana w podsumowaniu misji, stałą jednak wartością dla każdej będą punkty nauki dzięki którym będziecie mogli rozwijać swoje postacie.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Forum software by © MyBB 1.8.20 Theme © iAndrew 2016